onsdag 25 mars 2009

TV kändis!


Idag 10.40 är en väninnas väninna som också blivit min väninna(hmmmm.)med på Malou 10.40 på tv,tur att man fortfarande är sjukskriven så man kan ägna sig åt så enkla nöjen...

Apropå sjukskrivning,den går snart ut och det är dax att börja jobba igen,sjukskrivningen går ut den 5 April sedan börjar jag med att ta 2 dagar föräldraledighet som min chef faktiskt har godkänt,det är ju nämligen så att barnen har påsklov då.

Så min första arbetsdag blir på Långfredagen,men det känns faktiskt riktigt bra, jag är ju pigg och har ej ont någonstans så det finns inga hinder för det faktiskt.

Men främsta anledningen är mitt lönekuvert som dök upp igår,herregud jag får hela 1638 kronor denna månad,undrar vad man ska göra för alla pengar,det räcker ju faktiskt till rätt mycket....

Försäkringskassan har 5 veckors handläggningstid så med andra ord får jag vara glad om jag får pengar nästa gång i Maj någongång.

Det blir till att leva lite snålt,tur att jag inte äter så mycket det får nog bli så att resten av familjen också kommer gå ner en del i vikt den här månaden :-)

När vi ändå pratar om något så tråkigt som pengar kan jag tala om att nu går det att gå in på skatteverket och kolla vad man får tillbaka eller vad man får betala,och där fick jag ett positivt besked,lite bidrag till min storslagna 40 års fest i Juni..Hurra

Förresten vägde mig idag men hade bara gått ner 2 hekto sen i Måndags...det blir nog en ny vikt på Fredag.

Hej hopp allesammans!

3 kommentarer:

  1. Godförmiddag. Åh det är Björneälsklingen hade han Snigge med sig?Skrattar, Ja det är verkligen storlön d¨å ser jag Tråkigt att det skall ta sån evig tid på F-kassan, Kul att du kommer igång igen med jobbet ändå roligare att du inte har ont någonstans.Så var försiktig med dig nu ta inte ut dig precis ...lien varning bara ..Gruppkram....

    SvaraRadera
  2. Oj så rik du blir,hihi,blir inte mycket mat för 6 pers då inte.
    Oj jag missade Malou men ska kolla på nätet vad det handlade om.
    Ja det lär väl bli ett kalas som heter duga kan jag tro.
    Kramis Mamma

    SvaraRadera
  3. Jag vet precis hur det är att inte ha några pengar... Men nu är det väll min tur att bjuda på fika... Kram

    SvaraRadera