tisdag 17 mars 2009

Gud så roligt!

Nu har jag alltså fått en ny helt FANATISK följare av min blogg,och det är underbart.

Någon som ligger på som en rem för att jag inte hunnit skriva dagens inlägg klart till 06.00 PIP.

Så varsågod:

Natten har varit rent ut sagt f-jävlig,Isabel har haft krupp så jag har setat och slumrat lite då och då med henne liggandes(sittandes)över mitt bröst för att hon ska kunna andas ordentligt den lilla stackaren,jag tycker så gräsligt synd om henne och lite .....om mig själv med faktiskt.

Nu är morgonen här och jag har piggat på mig lite grann efter ett par koppar kaffe(eller just det munnar nuförtiden).


Har påbörjat ett bullbak med mina specialarvaniljbullar som jag vet att en viss person älskar och ska kanske få 1 eller 2 av.

Jag älskar själv dessa bullar men ska låta bli.

Som ni förstår är Isabel hemma med mig idag och tar det piano.


I eftermiddag får killarna komma hem från skolan redan klockan 13 när de slutar för då ska vi påskpyssla tänkte jag,här ska tillverkas påsk kycklingar för glatta livet.


Imorgon hoppas jag att alla är friska och krya så de kan gå till skolan för då vill mamma ut på en shoppingrunda i något av våra stora shoppingcentrum runt om i staden.

Jag avslutar dagens blogg med att skicka 100 Grattiskramar till min gudson som fyller 1 år idag!Grattis gubben!

10 kommentarer:

  1. Oj stackars mormors älskling och dig också förstås som inte fått din nattsömn,hoppas hon mår bättre nu.
    Ni får ha en mysig pysslardag.
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Hej Anette. oj oj Lilla fröken haft krupp Ja det är jobbigt lephetondesenthol är bra för det underlättar deras svullnad i halsen Körde jag på sonen i många år men antar att du har det Hoppas det är bättre nu. Bakar du duktig du är. Ha en bra tisdag.

    SvaraRadera
  3. Va f-n...
    Vem ska få en eller två vaniljspecialare?
    JAG råkar OCKSÅ gilla dom!!!
    Sen undrar jag vad det är frågan om,här ska DU som inte sovit en blund(Tja,iallafall inte två)baka OCH påskpyssla...kul...nädå...jag känner mig INTE lat och tråkig när jag jämnför oss två trebarns mammor...
    Nåväl,jag kan väl fösöka mig på något liknande "tomte i fönstret" när barnen kommit hem-det brukar ju uppskattas.
    Har du verkligen kollat att det inte är repetiton utav högfärdshosta?
    Kan vara...säger inte att det ÄR men det KAN.
    Jaha,middagsstatus?
    Här kycklingfilé med ris.
    En annan LITEN detalj...hur kan Eva alltid hinna före mig?Kan hända att det skickas något liiiitet datavirus till mammsen.
    Hälsa gänget.
    Vi hörs väl om några minuter-NATURLIGTVIS

    SvaraRadera
  4. Hallåj.
    Ändra klockan på din dator.
    TACKAR!!!

    SvaraRadera
  5. Vänta här nu...
    Jag missade tydligen en detalj.
    Vadå "shoppingrunda"?
    Har JAG inte blivit briefad om...
    Det här var allvarligt.
    HEJ DU!

    SvaraRadera
  6. Ja du A om du SKÖTER dig kanske du både får vaniljbulle och får följa med på shopping,men det kanske blir SVÅRT!
    Ska försöka ta reda på hur man ändrar HEJ DU!

    SvaraRadera
  7. Vadå???
    Kvinnor kan väl datorer?
    Ta mig som exempel-FELFRI när det kommer till tekniska pinaler.

    SvaraRadera
  8. Hahaha,nej mamsen får ingen förhandsinfo men hon ääääär ju sååå morgonpigg.
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Jag har då inte fått smaka på dom bullarna...*surt*
    Var ska ska du shoppa någon stans? Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Hej Anette!
    Vilken fin blogg du har och så kul att se lite bilder på barnen, det var ju ett tag sen. Kanske vi kan få till det i sommar - vi ska vara här och bygga ut huset.
    Sköt om er, stora kramar Jeannette o gänget

    SvaraRadera