tisdag 24 mars 2009

Solig morgon!


JA dagen börjar soligt iallafall men det skulle väl försvinna såsmåningom bara att njuta medans solen visar sig.

Idag var det lite körigt på morgonen,P skulle lämna grabbarna innan jobbet eftersom de kommer och byter elmätare någon gång mellan 8-12......lite mer specificerade borde de kunna vara tycker jag.

Jag har Isabel hemma hos mig idag eftersom en kompis och hennes son kommer över,då kan de busa litegrann.

Annars blir det en ganska lugn dag Robin och Max ska ha med varsin kompis hem efter skolan så man får väl göra någon slags jättemiddag,då tänker jag på familjen annorlunda som gick på tv igår herregud,de har det så jämt.

Jag älskar att titta på det programmet och känna att man har KONTROLL på situationen.

Men när de påstår att om man har 2 eller 3 barn har man hur mycket tid som helst så snackar de skit....det hävdar jag bestämt och mumlar borta i mitt soffhörn.

Herregud de har både mormor och farmor med sig på sin semester tex.vem fan har det??????

Enda barnvakten vi har att tillgå är mormor någon enstaka gång,sen finns det ingen annan så någon avlastning existerar inte fast vi BARA har 3 barn.

Men faktiskt så ska vi utnyttja mormor som barnvakt i Maj och åka på en 24 timmars med ett par vänner,det blir suveränt.

Nu ska jag dammsuga innan elektrikern kommer och stänger av min el.

Ha en bra dag!

Förresten ,vet ni vad VOLVO betyder på latin?(jag rullar)Fiffigt namn,bara kom att tänka på det.

3 kommentarer:

  1. Morrn morrn. jaha det är ett riktigt rörigt program att de orkar Filifjonkan begriper inte det. Kul att du skall iväg på kryss bra avkoppling för dig. Allt serverat ingen nytta kan man göra, Hoppas du hann dammsuga innan strömmen försvann..man blir verkligen strandsatt utan el. Ha en skön tisdag fast det vräkt ner snö och blåser kallt

    SvaraRadera
  2. Mormor funderar över "jag rullar" kan väl tydas på 2 sätt,fniss.
    Ja det ska bli roligt att vara hos älsklingarna igen,de är alltid så snälla och hjälpsamma när jag passar dem.
    Solen tittar fram här också men det är jättekallt och blåsigt.

    SvaraRadera
  3. Jag ÄLSKAR uttrycket "körigt"!!!
    Vad mig anbelangar borde det användas oftare.
    Fam annorlunda...jo jag tackar ja...Bob ligger i mina ögon på minus.
    Sol-javisst,kallt-JÄTTE.
    10:40 idag Onsdag är vår väninna Hanna och hennes mamma Agneta med på "efter tio" med Malou på TV4.
    Konstigt att hon inte bett oss två att närvara...vi har en hel del tips att ge.(Faktiskt i största allmänhet...till ALLA)
    Dammsuga!!!Kul att du tog upp det....MÅSTE-NU.
    Ses snart.

    SvaraRadera