tisdag 17 mars 2009

Smarriga vaniljbullar!


Fyllning!

150 g smör rumsvarmt

1,5 dl socker

2 rågade tsk vaniljsocker

Rulla bollar(lika många som bullar ca 30)lägg i fryssen


Smula 50g jäst

värm 2 dl mjölk till 37 grader

4 dl mjöl

blanda och låt jäs 30 minuter


Blanda sedan ner 6dl mjöl

200g rumsvarmt smör

1 dl socker

3 ägg


Rulla bollar och lägg ner i stora muffinsformar,tryck ner en fryst vaniljkula i mitten av varje bulle låt jäsa 40 minuter.


Pensla sedan med ägg och ha på pärlsocker


250 grader 8-10 minuter


MUMS!


De är som sagt lite omständiga att göra men det är mödan värt


Så nu alla brudar som frågat efter receptet,varsågoda!
PS.Bullarna på bilden är inte dom!

4 kommentarer:

  1. Morrn morrn,Åh så gott det lät med joxet i mitten kanske skulle man rent av men jag vet inte om lusten infinner sig under dagen. Ha det så bra denna ionsdag

    SvaraRadera
  2. din kommentarstid går fel kl är 0540 och de tär den 18 hos mig.

    SvaraRadera
  3. Hallå...
    Nattstatus?
    Jag hann före Eva,JIPPI!

    SvaraRadera
  4. Hihi,var jag lite sen idag.
    Mums jag kan garantera att de är smaskiga,har haft förmånen att få smaka dem.
    Ha en bra dag i solen.
    Kramis Mamma

    SvaraRadera