torsdag 26 mars 2009

Dagiskris!


Imorse när jag kom för att lämna Isabel står 1 personal ensam där och vet inte om det kommer in någon mer.

Detta är inte första gången det händer på det här stället,man blir så maktlös,sen blir jag förbannad och ringer förskolechefen direkt och talar om för henne att om de ej får tag i någon vikarie kan hon vara så god och ställa in sina möten för dagen och gå in och arbeta på avdelningen....inte första gången jag pratar med henne om saken.

Vi pratar dessutom om en småbarnsavdelning där barnen är mellan 1-4 år!!!!!!!!!!!!Ja herregud jag ska inte tänka mer på det för då får jag väl ett skyhögt blodtryck.

Här har kompisen M varit och vi har hjälpts åt att rensa killarnas rum så där känner man inte igen sig längre..

Sen bar det av till tippen med ett gäng sopsäckar,känns så underbart att ha fått det gjort.

Nu är det bara undervåningen kvar men det får bli en annan dag.

Ikväll är det brottningsmöte,massa spännande nya saker ska jag få lära mig av den gamla ordföranden,jag ska ju faktiskt bli den nya för skå IK Brottning from. 31 Mars,det ska bli riktigt roligt.

Nu ska jag hämta gänget och komma på någon superenkel middag,typ korv med bröd för jag är helt slut efter dagens ansträngningar!

2 kommentarer:

  1. Hej Anette. Men åh så galet, tur du har mål i munnen som kan riva ifrån när det är så där Inte klokt att de inte har mer ansvar än så! Duktiga ni varit som röjt i gossarnas rum .Sånt tar på krafterna. trevligt att ni i alla fall haft solsken hos er här är det snöbyar och blåser nordligt idag med kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med föregående talare att det är bra att du har mål i mun och kan tala för barnens bästa.
    Så duktiga ni varit som rensat,skulle behövas här också,fast inte leksaker förstås,fniss.
    Nu ska jag äta middag och det blir risgrynsgröt för det har jag längtat efter ett tag.
    Kramis Mamma

    SvaraRadera