lördag 11 april 2009

Bara 3 hekto kvar!


Nu är det alltså bara 3 hekto kvar innan jag når minus 20 kilo!Åh så skönt,det var mitt eget hemliga mål till min 40 års dag i juni så jag är väldigt glad att ha nått dit redan nu.

Imorse drack jag nog mitt fika lite för fort för sedan fick jag inte i mig någon frukost,jättejobbigt illamående,undrar om det är det som kallas dumping?någon som vet?Jag har inte känt så tidigare,nu har det gått ytterligare 2 timmar och jag känner mig lite bättre så ska nu försöka äta en smörgås..

Ja ja någon gång ska väl bli den första att råka ut för det.

Igår gick det iallafall jättebra min första dag åter på jobbet,allt var sig lik i princip,en ny patient annars allt som tidigare och det var faktiskt skönt att vara tillbaka.

Ska få en ny arbetsuppgift så småningom,ska få lära mig att ta venprover,alltså vanliga blodprover,jättekul när man får öka på sin kompetens litegrann.

Annars är det ju som bekant påskafton idag och ett fullkomligt strålande väder.

Bortskämd är man så vi åker hem till mamma och äter påskbord,det enda jag gjort är att göra janssons frestelse resten har hon fixat.

Tom. påskäggen till barnen så man har ju verkligen tur:-)

På vägen dit finns en jätterolig affär som heter Thuns,där finns det mesta kläder,skor,hygienartiklar,tger ALLT!Jag är ute efter någon ny tröja,kan inte längre ha mina kläder knappt har gått ner ca 3 storlekar i tröjor.

Ha en riktigt Glad Påsk allesammans och hoppas ni får mycket påskägg!

4 kommentarer:

  1. Vill oxå åka till Thuns!! Det var länge sedan.... Lotta

    SvaraRadera
  2. Jättekul att viktnegången går så bra och det syns verkligen men var försiktig.Nu får mamma börja dra ner på den inlagda sillen för annars får vi leva på det hur länge som helst,haha.
    Tack för den underbart goda "Janssonen" och tack för att mina älsklingar gjorde dagen så trevlig.
    Kramis Mamma

    SvaraRadera
  3. Ja det är typiskt det H brukar tala om det. kram

    SvaraRadera