fredag 9 oktober 2009

-37 kilo


Hej allesammans!


Nu har jag alltså lyckats gå ner 37 kilo och ligger numera inom "normalvikt"något jag trodde var helt otänkbart för bara några månader sedan.

Jag gjorde min op 19 Februari och har nu idag den 9 oktober lyckats gå ner såhär mycketKänner mig faktiskt oerhört stolt men samtidigt är det mycket svårt att förstå.

Tror inte att hjärnan hängt med riktigt i svängarna,känner mig fortfarande jättestor när jag kollar mig i spegeln och blir alltid lika förvånad när storlekarna jag provar är för stora,tror att jag har en snedvriden uppfattning om hur jag ser ut.

Det går väl över antar jag med tiden.

Nu har man ju en del löst skinn på kroppen som ni förstår,om låren ser jag ut som en gammal tant,ush och fy men det går ju ändå att dölja med kläder.

Läkarna har sagt att tidigast 2 år efter op börjar man fundera på att göra något åt det problemet.

Jag känner nu flera personer som gjort samma op som mig efter att jag gått igenom den.

För övrigt upplever jag allting som mycket enklare sen min viktnedgång,ingenting är särskilt jobbigt när det gäller att röra på sig,tidigare drog jag mig för det mesta.

Sedan är jag väldigt förvånad över att allt gått så himla lätt,från fasteperioden till nu........Underbart.

Jag säger återigen som jag sagt tidigare förrutom mina barn så är detta det bästa jag gjort.

I övrigt har jag precis avgått som ordförande för brottningen,det tar för mycket tid,jag hinner helt enkelt inte med det.

Men är fortfarande aktiv där och hjälper till med det mesta.

Robin går ju kvar och det är ett intresse även för mig.

Sedan är det ett helt underbart gäng inom brottningen vi har vansinnigt roligt ihop.

Jag hade gänget hemma häromkvällen .


Med barnen går allting väldigt bra,har haft utvecklingssamtal i skolan och fick idel beröm för bägge killarna så jag gick ifrån skolan med ett stort varmt hjärta fyllt av stolthet.


Ha nu en fin fredagkväll alla vänner,här kommer det serveras schnitsel,kulpotatis i ugnen med olja och flingsalt till det blir det ärtor och citron.

Resten av helgen kommer ägnas åt arbete....

3 kommentarer:

  1. Hej vännen Oj så fantastiskt bra du gjort detta. Otroligt tjusig är du nu ja det var du ju förut med men nu är det ju på annat vis jag du fattar hur jag menar. Roligt höra ifrån dig igen och klokt du avsagt ordförandeskapet det är mer jobb än man tror nu kan det ju vara någon annans tur att vara det. Ha det så gott,

    SvaraRadera
  2. Härligt att se att du har prioriterat birt lite i ditt hektiska liv. Tror verkligen att det var rätt annars kommer väl den där "väggen" som folk pratar om. Kul oxå att se att det kom ett inlägg här på bloggen, kanske finns tid för lite fler såna nu ;) Ha det bra

    SvaraRadera
  3. Bra att du kommit till skott och skrivit igen, och nu hoppas mamma att det blir lite oftare.
    Massor med Kramar

    SvaraRadera