torsdag 22 oktober 2009

-38 kilo London calling



Hej kära vänner!




Nu blir jag lite peppad igen för att typ halva min vänskapskrets börjat blogga så då måste jag ju skärpa mig med min.


Som ni såg på rubriken är det nu 38 kilo som är borta och jag mår fortfarande fantastiskt bra måste jag säga.


På Lördag åker jag och P till London i 2 dagar utan barn,bara det herregud 2 timmar på flygplanet och kunna prata utan att bli avbrutna,strosa i affärer,gå på pubrunda,äta fish n´chips utan att behöva ha en kladdig barnhand i sin portion;-)


Ja listan kan göras hur lång som helst....X mysigt blir det efter att ha haft Isabel hemma sjuk hela denna vecka då behöver man liksom egen tid..


Inget snack om att jag älskar mina barn det GÖR jag,mest i hela världen de är mitt absoluta allt och jag älskar de mer än stjärnorna och livet själv men jag tror att man blir en bättre mamma om man bara får andas lite emellanåt och ladda sina batterier lite grann och sätta sig själv i fokus.


Fast utan en underbar mormor som ställer upp och kommer hit för att bo här 2 dagar och sköta hela markservicen hade det inte varit möjligt så Tusen Tack Mormor!Du är bäst!




November månad bjuder på flera roliga saker SKÅ IK fyller 75 år och ska ha stor fest med 3 rätters meny och levande musik,den ska jag gå på och det ska bli superkul.


Helgen efter det har M en kompis 40 års fest till stor del framtjatad av mig och kompisen M;-)Haha här slipper ingen undan...


Då ska min bror vara barnvakt den helgen,han har haft det riktigt tufft och har nu börjat komma på fötter igen.


Sakta men säkert en dag i taget.


Han har nu varit helt drog och alkoholfri i ca 8 månader och jag är omåttligt stolt över honom och så glad att han har återvänt till livet igen.




Ikväll bär det av för lite shopping med en vän och till det ska vi ha smarrig fika.


Sköt om er allihop.

4 kommentarer:

  1. Wow, syns verkligen att 38 kg är borta. Du ser ju supersmidig ut. :)

    Hoppas du får det härligt i London - utan ösregn. :)

    SvaraRadera
  2. Ojoj, känner inte igen dej på bilden!! jätte fin har du blivit!!kramis

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att kunna ställa upp med lite barnpassning och det gick hur bra som helst,barnen är verkligen bussiga och hjälpsamma när mormor är där.
    Det som behöver vila nu är öronen,fniss,lilla fröken har ju talets gåva.
    Underbart att ni fick en lyckad semestertripp med härligt väder och tusen tack för de engelska gåvorna,smarrigt.
    Kramis Mamma

    SvaraRadera
  4. Hej vännen oj så fin du blivit syns att du mår bra. Du blir mer o mer lik din moster Birgitta. Hörde att ni varit i London så roligt för er. Klart du älskar dina barn men man behöver ha lite egen tid med sin man också utan som du säger kladdiga fingrar.Trevliga saker du förärat din mor..fina omtänksamt av dig såg lite kläder med och små väskor.Ja du har mycket på gång
    och ser med att barnen växt på längden..
    Ha det så bra och var rädd o dig kramis

    SvaraRadera